ostry
Green Deal
 
Otimír
Otimír | 3.5.2024 23:52

Ách, jáj!
Zase jeden čo vie všetko najlepšie!


| 4.5.2024 01:00

to bude nove tatove konto :D


ja-som ja
ja-som ja | 4.5.2024 05:25

Zase taký jednoduchší pohľad na svet..


pm
pm | 4.5.2024 07:02

planétu najviac ničí istý premnožený druh primátov. zbavme sa ho a všetko sa to po pár storočiach vráti do prirodzenej rovnováhy.


aaa I.
aaa I. | 4.5.2024 08:17

pánbožko: nech sa páči, môžeš začať od seba. Kým však začneš, ešte by ma zaujímalo čo si predstavuješ pod takým pojmom: prirodzená rovnováha.


Marcus Phoenix
Marcus Phoenix | 4.5.2024 08:26

Pánbožko, keď si pozrieš štatistiky premnoženia ľudkého druhu, tak zistíš, že za posledných 50 rokov sa radikálne premnožili len Afričania, arabi, Indovia a juhovýchodná Ázia. Ideme sa zbavovať ich? Vyspelá západná spoločnosť, belosi a Japonci dlhodobo stagnujú. Ak aj rastú západné krajiny, tak len kvôli imigrantom. V USA sa premnožujú Mexičania, v Nemecku Turci, v Británii Pakoši atď. Choď do toho.


mariena
mariena | 4.5.2024 09:03

Viete koľko percent ročnej spotreby hovädzieho mäsa by napr v USA pokrylo tých pár kravičiek na obrázku?


pm
pm | 4.5.2024 09:09

aaa: ja už som začal, mám len jedno dieťa namiesto troch a potomok už ďalšiu generáciu nesplodí. prirodzená rovnováha je keď rastliny a živočíchy rastú a žijú na takom mieste a v takom množstve, kde sa im darí, nie kde boli umelo vysadene a udržiavané. schopnejší prežijú, neschopnejší vyhynú.

markus: ja nerozlišujem medzi rasami, ľudia sú premnožení ako celok. a na tých počtoch afričanoch majú zásadný podiel belosi zdokonalením a sprístupnením medicíny. aj európania mávali 7-10 detí, no dospelosti sa dožili 2-3. ono až tak nie je problém počet ľudí, problém bude keď všetci budú chcieť žiť ako európania, američania, japonci, čiže budú všetci chcieť stále nové autá, elektroniku, plné obchody jedla a oblečenia, vlastný dom s vodou, plynom, elektrinou.


| 4.5.2024 09:12

Ten nick ktorý to postol sa pomýlil, nieje ostrý ale tupý


DDTT
DDTT | 4.5.2024 09:18

Typický príklad človeka, ktorý si nevidí ďalej od nosa.


Marcus Phoenix
Marcus Phoenix | 4.5.2024 12:12

Pánbožko tak treba medzitými rasami začať rozlišovať... sú tam dosť podstatné rozdiely aj v prispievaní k nadpopulácii a znečisťovaniu planéty.


mnnnxxx
mnnnxxx | 4.5.2024 13:34

Tvrdil niekto niekedy, ze stada krav nenicia, alebo chrania planetu?
Skutocne blby slameny panak :)


aaa I.
aaa I. | 4.5.2024 15:18

pánbožko: to čo si popísal je len momentálny stav v určitom čase. Ak by si akýkoľvek uzavretý systém sledoval dlhšie zistíš že sa mení, každý druh sa snaží presadiť na úkor ostatných až kým nevyčerpá zdroje. Potom ubudne alebo zanikne, alebo sa transformuje. Jediný spôsob ako udržať rovnováhu je zasahovať zvonka. No a takýmto systémom je aj naša zem, z jednej aj z druhej strany placky. Nevyhnutnosť pre náš druh, ak chceme udržať náš blahobyt, je vymaniť sa z tohoto uzavretého systému. Preto si myslím že by sa do vesmírneho výskumu nemali sypať miliardy ale bilióny.


| 4.5.2024 15:59

aaa, 100% suhlas. osobne sa ale obavam, ze uz sme nejaku dobu za bodom mozneho navratu.


Valiant
Valiant | 4.5.2024 17:23

Trafení idioti zagágali.


Pocahontas
Pocahontas | 4.5.2024 17:33

Má pravdu, ale ľudia nevedia, že produkcia solárných panelov je problematická.


Nathanael
Nathanael | 4.5.2024 17:40

Pánbožko: Má to len jeden "filozofický" háčik. Aby malo zmysel hovoriť, že má niečo nejakú hodnotu, musí existovať nejaké VEDOMIE, ktoré si UVEDOMUJE, že niečo nejakú hodnotu má. V opačnom prípade je úplne jedno, či Zem bude vyzerať ako Venuša alebo ako Mars alebo ako Zem. Čiže idea záchrany Zeme na úkor ľudí je vo svojej podstate nezmyselná...


pm
pm | 4.5.2024 19:57

nathaneal: ide o to čo ničí planétu. planétu (teda skôr tú tenkú biosférickú šupku na nej) ničia ľudia. to je fakt. v celovesmírnom meradle je samozrejme úplne fuk, či na jednej z miliónov planét bude alebo nebude život.

aaa: vesmírny program a presun na iné planéty (pravdepodobne na úkor domajších obyvateľov, ale to už je taká ľudská tradícia) je záležitosť na dlho dopredu, ktorá pri aktuálnom politickom systéme v rozvinutých krajinách nemá veľmi šancu. presadiť ideu že budeme investovať miliardy ročne, aby naši potomkovia o pár storočí mohli odletieť preč zo Zeme sa možno podarí presadiť v Číne, kde nepotrebujú súhlas voličov a majú tradíciu kontinuity niekoľkotisícročného budovania ríše.


markus: ako si to presne predstavuješ? uzavrieme afriku, nebudeme im dodávať lieky ani humanitárnu pomoc a necháme ich nech sa početne zredukujú v kmeňových vojnách?


Nathanael
Nathanael | 4.5.2024 20:46

Pánbožko: Práve o to ide - to, že sa niečo ničí - teda deje sa niečo zlé - je len naše, ľudské, hodnotenie situácie. Len človek rozlišuje medzi dobrom a zlom. A teda - snažiť sa zachrániť biosféru Zeme má zmysel len, ak je to v prospech prežitia ľudí. Inak sa o budúcnosť nemusíme vôbec starať, len si užiť tú chvíľu, čo máme...


Marcus Phoenix
Marcus Phoenix | 4.5.2024 21:23

Pánbožko áno. 80 rokov sa Afrika vyživuje a viedlo to iba k pokrivenému zvýšeniu pôrodnosti. Stopnúť všetku pomoc, obohnať ich plotom a nech si tam vybudujú civilizáciu konečne sami. Môžu ťažiť suroviny, pestovať si jedlo a obchodovať s prebytkami. A uvidia, koľko ich reálne ten kontinent uživí.


Daniel
Daniel | 4.5.2024 22:09

Myslim, ze skor planetu nici vozenie avokada letecky cez pol sveta. Alebo monokulturne vysadene rastliny na obrovskych plochach, aby sme nakrmili veganov. Alebo tazba ropy a jej rozvoz tankermi, cisternami, po celom svete, spracovanie v rafinerkach, tazba kryptomien, atd, atd, atd...


pm
pm | 4.5.2024 22:14

krmením vegánov máš na mysli chov hovädzieho dobytka? :)


ja-som ja
ja-som ja | 4.5.2024 22:55

Marcus je taký jednoduchý ako jeho pohľad na svet.
Polovica sveta sa bije o africké prírodné zdroje, zatiaľ vedie Čína. Africké krajiny väčšinou nemajú technológie na ťažbu surovín a preto skôr predávajú licencie zahraničným investorom. Vlády majú väčšinou autoritárske, prípadne vyslovene vojenské. K obyvateľom sa nedostane ani desatina profitu z takýchto obchodov.


Je po voľbách Zvyknite si
Je po voľbách Zvyknite si | 5.5.2024 11:21

Už len čakám od svedkov Globalwarmingových neomylnú dogmu o tom, ako premnožené ľudstvo ukončilo dobu ľadovú.


Je po voľbách Zvyknite si
Je po voľbách Zvyknite si | 5.5.2024 11:25

Je smiešne ako sa nám snažia svedkovia neomylného veľk=ho boha Globalwarminga nabulikať vieru vo vedecky nepodložené dogmy o vplyve premnoženého človeka na zmenu klímy.
Stačí jedna Krakatoa a celé tie vaše výmysly sú v pitchi.

To už skôr sú uveriteľné dogmy plochozemcov, katolibancov a pastafariánov ako tieto jebnuté globalalarmistické výmysly na podporu ťažby lítia


Daniel
Daniel | 5.5.2024 16:20

Je po voľbách Zvyknite si | 5.5.2024 11:25 -> Si nedouceny kazatel hluposti. Krakatoa zmenila klimu na max rok-dva. Na celoplanetarny teplotny priemer to malo vplyv, ako prd vo vetre. No odkedy od rozbehnutia priemyslu hustime do vzduchu sklenikove plyny, teplotny priemer vystrelil kolmo hore, ako raketa. Stacil rok covidu a utlmenia priamyslu a ako sa ocistil vzduch. No malo to takmer nulovy vplyv na zmenu. To by sme museli pokracovat v tom niekolko rokov. Ako v pripade freonov pri ozonovej diere, aby sa zacali prejavovat zmeny. Takze tych Krakatoe by muselo byt kazdy rok jedna, aby to ako-tak nieco zmenilo.


Valiant
Valiant | 5.5.2024 16:41

Daniel, zaujímavé ako do bodky veríš klima vedcom, že pálením ropy neudržateľne meníme klímu a presne tým istým vedcom neveríš, že produkciou hovädzieho mäsa robíme presne to isté. A tie trápne útoky na vegánov a avokádo, to už ani neviem, čo vlastne chce byť. To je na úrovni chemtrail dezolé drístov.


pm
pm | 5.5.2024 17:08

tak tak, plocha, na ktorej sa pestuje krmivo pre dobytok v prepočte na jedného mäsožrúta uživí niekoľkonásobný počet vegetariánov a ešte viac vegánov


Konstantin
Konstantin | 5.5.2024 20:16

... No odkedy od rozbehnutia priemyslu hustime do vzduchu sklenikove plyny, teplotny priemer vystrelil kolmo hore, ako raketa. ...

Nejaku suvislost s tym, ze za zaciatok priemyselnej ery a jedinu spravnu teplotu na zemi sa povazuje teplota z roku 1750 a koniec malej doby ladovej sa udava 1800-1850 to urcite nema ani len nahodou...


Daniel
Daniel | 6.5.2024 06:35

Valiant | 5.5.2024 16:41 -> Preco si myslis, ze neverim na metan, vypustany dobytkom? Len som napisal, ze tych aspektov je viac, ktore nicia klimu. A avokado je rovnako spinave jedlo, ako drogy. Je to totiz sekundarna komodita narkobaronov. BTW, som si bol takmer uplne isty, ze zagagas ako prvy pro-vegan. :D

pánbožko | 5.5.2024 17:08 -> Myslis trava a pasienky, ktore tak ci tak sa musia kosit? Alebo skrmovanie prebytku psenice, lebo nam SK kseftari zahltili trh obilim z UA, ktore sem nepatri? Alebo tie zlte polia repky na biopalivo, ktore by sa hned stratili, keby sme sa vykaslali na spalovaky?

Konstantin | 5.5.2024 20:16 -> Mala doba ladova bol lokalny efekt, ktory trval len par rokov a na celosvetovy teplotny priemer nemal takmer aboslutne ziadny vplyv. Keby si videl dlhodoby graf vyvoja teploty na planete, tak mala doba ladova, bola len taka vlnka, no od zaciatku priemyslenej ery cloveka je to ako stlp do neba.


 
Nie ste prihlásený, pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť!
( Prihlásenie | Registrácia )
 
 
SkryťZatvorit reklamu
loader